بلاگ, سبک زندگی

راهنمای ست کردن مبل با فرش طرح دار

ست کردن مبل با فرش طرح دار ست کردن مبل با فرش طرح دار فرش و مبلمان اصلی‌ترین آیتم‌ها در دکوراسیون منزل هستند.  در هنگام ست کردن وسایل منزل باید به اندازه‌ها ، طرح ها و رنگ ها دقت کرد. اشتباه در هماهنگی اجزای دکواسیون به خصوص هنگامی که در مورد وسایل بزرگ مانند فرش، پارچه مبلمان و اثاثه یا لوازم داخلی تصمیم‌گیری می‌کنیم به دلیل قیمت بالای آنها و تاثیری که در نمای خانه دارند، تاثیرات بدی برجای می‌گذارد. ما در این مطلب به بیان نکاتی برای ست کردن فرش طرح دار با مبلمان پرداخته ایم.

ست کردن مبل با فرش طرح دار

فرش به دلیل بزرگ و پر رنگ بودن قدرتمندترین موضوع در دکوراسیون هر منزلی است که باید المان های دیگر خانه را با آن هماهنگ کرد.یک اصل مهم در دکوراسیون وجود دارد که راهنمای شما خواهد بود. اگر از یک فرش با طرح شلوغ و  گل‌های درشت استفاده کرده‌اید برای مبلمان باید از طرح‌های ساده و خلوت استفاده کنید و برعکس. به این ترتیب دکوراسیون شما از نظر بصری چشم نواز خواهد بود و به فضای شما بعد داده می شود.پس در ست کردن مبل با فرش طرح دار،  چون فرش پرنقش و نگار و رنگ است باید مبلمان انتخابی تک رنگ باشد و یا اگر از دو رنگ هم استفاده می‌شود نباید پارچه رومبلی گلدار و شلوغ باشد.  ترجیحا هر چقدر پارچه‌های  رو مبلی ساده‌تر و یا با نقوش کم رنگ‌تر باشد بهتر است. انتخاب تصادفی رنگ‌ها یک اشتباه بزرگ است برای ست‌کردن رنگ‌ها می‌توان از پالت رنگی و رنگ‌های مکمل استفاده کرد. رنگ‌هایی مانند کرم، قهوه ای، نسکافه ای، بژ، صورتی و سفید برای ست کردن با فرش های طرح دار و شلوغ توصیه می شوند.

ست کردن پرده با فرش های طرح دار 

اگر از فرش طرح‌دار برای دکواسیون منزل خود استفاده کرده اید بهتر است که پرده‌های شما ساده باشد. به هیچ وجه از پرده‌های والان‌دار یا دکوری‌های شکل‌دار و پارچه‌های پرنقش و شلوغ استفاده نکنید. اندازه پرده بهتر است بلند باشد، پرده  بلندی که تا کف باشد ارتفاع سقف را بلندتر و بزرگ تر  نشان می دهد. می توان از دو لایه پرده یعنی یک حریر سفید و ساده با یک رویی از کتان یا ساتن قرمز (هماهنگ با رنگ فرش) استفاده کرد به این ترتیب پرده کمی از قدرت رنگ فرش را در خود حل می‌کند.

ست کردن فرش طرح دار با مبل سفید

نمونه ست فرش طرح دار با مبل بژ

ست مبل فرش قرمز با مبل نسکافه ای

ست کردن فرش طرح دار با مبل فیلی 

امتیاز دهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *