بلاگ, سبک زندگی

راهنمای ست کردن مبل با فرش فیروزه ای + تصاویر

ست کردن رنگ مبل با فرش مسئله‌ای مهم در دکوراسیون و چیدمان خانه به حساب می‌آید. از آنجایی که در سال‌های اخیر فرش فیروزه ای یکی از فرش‌های محبوب و پرطرفدار نزد مشتریان بوده، شناخت روش‌های ست کردن مبل با فرش فیروزه ای هم مورد توجه آنها قرار گرفته است. در همین راستا بر آن شدیم که در این مطلب در مورد نحوه ست کردن مبل با فرش فیروزه ای نکاتی را مطرح کنیم.

 

اصول ست کردن مبل با فرش

مناسبت‌ترین ست مبل با فرش چه ستی است؟ بهترین رنگ‌های فرش ماشینی چه رنگ‌هایی هستند؟ چه فرشی برای خانه نو عروس‌ها مناسب تر است؟ این ها و مواردی دیگر از جمله سوالاتی است که در هنگام خرید فرش پرسیده می‌شود. برای پاسخ به این سوالات ابتدا باید در مورد اصول ست کردن فرش با مبل بیشتر دانست.
اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که بهتر است ابتدا به علاقه و تمایل خود رجوع کنید و بدانید کدام رنگ در دکوراسیون شما اصل خواهد بود. به این سوالات پاسخ دهید که رنگ‌های غالب در دکوراسیون شما چه رنگ‌هایی هستند؟ به رنگ‌های روشن بیشتر علاقه دارید یا دنبال یک دکوراسیون با رنگ‌های گرم و تیره هستید و یا حتی دوست دارید ترکیبی از این دو رنگ را در دکوراسیون خود داشته باشید.
بعد از پاسخ به این سوالات و پیدا کردن یک رنگ غالب در دکوراسیون، آن رنگ را در مبلمان یا فرش یا سایر آیتم‌های اصلی دکوراسیون بیاوردید و بعد برای ست کردن سایر آیتم‌ها با این رنگ‌ از آموزش‌های مختلف برای ست کردن در دکوراسیون استفاده کنید تا نهایتا یک دکوراسیون هماهنگ و چشم نواز داشته باشید.
در ست کردن مبل با فرش بهتر است ابتدا رنگ مبلمان خود را انتخاب کنید و بعد رنگ فرش را با آن ست کنید.
حال فرض کنید فرش فیروزه ‌ای را انتخاب کرده‌اید و دنبال ست کردن مبل با آن هستید و یا دوست دارید که حتما فرش شما به رنگ فیروزه ای باشید. اصلا نگران نباشید با این آموزش‌ها می‌توانید قوانین ست کردن مبل با فرش فیروزه ای را مرور کرده و به راحتی مبلمان خود را انتخاب کنید. البته تصاویر انواع فرش های ماشینی در دکوراسیون خیلی بیشتر کمک می‌کند که مباحث مطرح شده را درک کرده و رنگ‌های اصلی برای دکوراسیون خانه خود را انتخاب کنید.

ست مبل و فرش فیروزه ای

راهنمای ست کردن مبل با فرش فیروزه ای

رنگ فیروزه ای از جمله رنگ‌های سرد به شمار می‌رود. در ترکیب رنگ فیروزه ای در دکوراسیون بهتر است از رنگ‌های گرم همچون طلایی، خردلی و کرمی استفاده کنید.
معمولا ترکیب رنگ فیروزه ای با رنگ کرمی ، طوسی یا بژ ترکیب زیبایی در دکوراسیون می‌شود. فرش های رنگ روشن با مبلمان فیروزه ای بسیار زیبا می‌شوند یا برعکس فرش فیروزه ای، یا فرش آبی در ترکیب رنگ با مبلمان روشن پرطرفدار و زیبا است. نمونه عکس های زیر برای ست کردن مبل با فرش فیروزه ای را ببینید.

چنانچه به هر دلیلی رنگ روشن را دوست ندارید یا می‌خواهید که فضای دکوراسیون شما کمی تیره‌تر باشد می‌توانید فرش های سرمه ای هم با مبلمان فیروزه ای ست کنید اما بهتر است طرح فرشی که انتخاب می‌کنید خیلی شلوغ نباشد.

چنانچه دوست دارید رنگ فیروزه ای را در همه بخش های دکوراسیون خود استفاده کنید می‌توانید از تنالیته‌های روشن یا تیره این رنگ در انتخاب فرش و مبلمان استفاده کنید.

ست کردن پرده با دکوراسیون فیروزه ای
اگر فرش شما طرح دار باشد و علاوه بر رنگ فیروزه ای، یک یا چند رنگ دیگر هم در طرح فرش برجسته باشد برای انتخاب رنگ مبل گزینه‌های بیشتری وجود دارد و می‌توان رنگ مبلمان را با سایر رنگ‌های به‌کار ررفته در فرش هماهنگ کرد. عکس های زیر را ببینید.

دکوراسیون فرش فیروزه ای

همیشه برای ما ثابت شده که ترکیب رنگی قهوه ای و کرم نتیجه خوبی را داشته‌اند.

 

نکته مهم در ست کردن مبل با فرش فیروزه ای

از آنجایی که رنگ فیروزه ای جز رنگ‌های سرد به حساب می‌آید استفاده بیش از حد آن در محیط باعث یکنواختی و خستگی می‌شود بنابراین برای جذاب‌تر کردن فضا می‌توانید از طیف رنگ طلایی، بژ، زرد ملایم، لیمویی روشن و طوسی در طرح پرده، کوسن، چراغ‌ها، گلدان و سایر لوازم دکوری استفاده نمایید.

دکوراسیون رنگ فیروزه ای

ست کردن پرده با دکوراسیون فیروزه ای

بهترین رنگ پرده برای ست کردن با مبلمانِ آبی فیروزه ای، پرده هایی به رنگ های گرم مانند کرمی و قهوه ای است.

اگر می خواهید فضایی آرامش‌بخش داشته باشید در عین حال فضا مساحت کمی دارد، لازم است رنگ پرده ها تضاد کمتری با رنگ دیوارو مبلمانتان داشته باشند. در این حالت استفاده از پرده فیروزه ای روشن در زمینه اصلی سفید یا شیری انتخاب مناسبی است.


اگر می‌خواهید فضایی باطراوت و غیر یکنواخت داشته باشید و فضا از مساحت بالایی برخوردار است بهتر است از رنگ فیروزه ای تیره که تضاد بیشتری با رنگ مبلمان دارد استفاده نمایید.

نمونه تصاویر دکوراسیون خانه با فرش و مبلمان فیروزه ای 

فرش فیروزه ای با مبل روشن و تابلو و کوسن تیره 

ست کردن مبل با فرش فیروزه ای 

3/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *